d-spot.co.il: סיגמה 24-70 / 2.8 מאקרו – גזר הדין - d-spot.co.il

עבור לתוכן

 
  • (5 עמודים)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • אחרון »
  • אין באפשרותך לחבר שרשור חדש
  • אין באפשרותך להגיב על שרשור זה
סיגמה 24-70 / 2.8 מאקרו – גזר הדין

 

#1 המשתמש אינו מחובר   TED צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 13,343
  • הצטרף: --
העדשה הזו הגיעה אלי השבוע לבדיקה בעזרתו של ניר הגדול מכולם.
אחותה ה"זקנה" היתה אצלי במבחן לפני כמה חודשים, ועם יציאתה של הגירסה החדשה, קיבלתי אותה למבחן. ההבדל בין שתיהן היא המילה מאקרו שמופיעה על הקופסה. בנוסף מופיעות גם האותיות EX ו- DG בשביל בסדר הטוב.
העדשה גדולה וגמלונית, בדיוק כמו אחותה הישנה ודומה לה להפליא. היא מצופה בגומי/פלסטיק של סיגמה הנעים למגע, אבל לא נותנת את תחושת החוסן ביד כמו שנותנות עדשות אחרות של ניקון, קנון וטוקינה.
המעבר ממצב MF ל AF נעשה במשיכה קלה של טבעת הפוקוס.
מאקרו אמיתי אין לנו מה לחפש כאן, אבל אפשר להתקרב איתה עד ששדה הראייה שלה רוחבו כ 6 ס"מ. כמובן שעם טבעות או פילטר מקרב ניתן לצלם איתה ממש מאקרו, אבל זו לא חוכמה.
המיקוד שלה איטי (ב D100) בתנאי תאורה לא משובחים, ולדעתי, בשביל עדשה עם מיפתח צמצם כזה גדול זה לא מתאים. אמנם, היא לא HSM, אבל ציפיתי ליותר. גם בחוץ היא לא זריזה יותר מדי במיקוד, נקודה שצריך לשים אליה לב אם רוצים לצלם איתה INDOORS בתנאי תאורה לא משובחים (אירועים וכ"ו) והרי לזה היא מיועדת.
הגוונים שהיא מפיקה נייטרליים עם נטייה קלה לגוונים קרים, אבל אין בזה כל פסול.
די לפטפטת. כעת למבחני הצילום איתה.
בצמצם פתוח לרווחה ובזוית הרחבה היא לא מצטיינת בחדותה. התוצאה סבירה, לא יותר. בסגירת צמצם ל 4 המצב משתפר. במצב ה 70 מ"מ שלה התוצאות יותר טובות. החדות לא מרקיעת שחקים, אבל המיקרוקונטרסט שלה טוב, וזה קצת מפצה על חוסר החדות הקל. בצמצם 4 במצב 70 מ"מ היא כבר הרבה יותר טובה.
בקצוות הפריים ב 24 מ"מ ובצמצם פתוח לרווחה היא לא חדה. ב 70 מ"מ בצמצם כזה היא יותר טובה. סגירת צמצם ל 5.6 ומעלה משפרת פלאים את הביצועים בקצוות הפריים.
דוגמה לצילום ב 24 מ"מ צמצם פתוח לרווחה:

[attachmentid=85700]
וכשסוגרים את הצמצם ל 4:

[attachmentid=85701]

המצב משתפר פלאים בסגירת הצמצם.

צילום ב 70 מ"מ בצמצם פתוח לרווחה:

[attachmentid=85702]

ובצמצם 4:

[attachmentid=85703]


גם כאן המצב משתפר עם סגירת הצמצם.

נערך עלידי TED: 18-03-2005 - 11:26 AM

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/25000 seconds   F Number:F/4   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:03:14   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:70 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:105   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/40000 seconds   F Number:F/2.8   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:03:17   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:70 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:105   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/40000 seconds   F Number:F/2.8   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:02:54   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Spot   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:24 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:36   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/20000 seconds   F Number:F/4   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:03:07   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:24 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:36   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

0

#2 המשתמש אינו מחובר   TED צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 13,343
  • הצטרף: --
בצילום לאינסוף היא לא כוכבת באף אורך מוקד. יש צורך לסגור את הצמצם ל 8 כדי לקבל חדות טובה באינסוף (צילומי נוף). בד"כ זו אינה בעיה בארצנו, כי יש מספיק אור.

צילום בזוית הרחבה, צמצם 5.6 לאינסוף:

[attachmentid=85704]

לא משהו.

ב 70 מ"מ ובצמצם 5.6 לאינסוף:

[attachmentid=85705]

קצת יותר טוב.

לעדשה יש פלייר קשה. אפילו אם השמש לא נלכדת בפריים, רק נמצאת בסביבה, האלמנט הקדמי הגדול והמקומר שלה מצליח לצוד פלייר בכל צבעי הקשת. ללכת איתה עם סך אור בחוץ אינו המלצה, זה חובה. גם עם מקור אור בוהק בסביבה, הקונטרסט שלה צונח פלאים. יש לה קצת עיוות חבית במצב הזווית הרחבה, אבל עדיין נמצא בתחום הנסבל.
הפלייר הקשה של העדשה, והקיעור הקל של הקיר משמאל (עיוותי מרחב):

[attachmentid=85706]

כמות ה CA שלה קטנה מאוד יחסית, וזה טוב. ניסיתי להוציא ממנה CA די באכזריות, אבל היא סרבה. הכמות שנשארה בפריים היתה שולית, וזה הודות לציפויים המשובחים שלה.

[attachmentid=85707]
מבחן ה CA היא עברה בהצלחה גדולה. מה שנותר בשוליים בהחלט מתקבל על הדעת:


  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/40000 seconds   F Number:F/3.5   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 08:59:31   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Spot   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:24 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:36   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/16000 seconds   F Number:F/4   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 08:58:18   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:24 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:36   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/12500 seconds   F Number:F/5.6   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:04:17   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:70 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:105   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/10000 seconds   F Number:F/5.6   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:04:44   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:24 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:36   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

0

#3 המשתמש אינו מחובר   TED צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 13,343
  • הצטרף: --
לעדשה יש 9 להבים ישרים, לא מעוגלים. אני לא מבין את סיגמה. למה לא לעגל אותם? זה הרי יכול להיעשות באותו תהליך? בנוסף לכך, גודלם לא זהה בדיוק, כך שלא נוצר פתח סימטרי מושלם בצמצם. למה? העדשות הפושטיות ביותר של ניקון וקנון, אפילו עם 7 להבים יוצרים פתח סימטרי, אז למה סיגמה לא יכולה?
זה משפיע על איכות הבוקה של העדשה. הבוקה לא רע בכלל, והיה יכול להיות חלומי לו היו מתאמצים עוד קצת.
לו היו נוהגים כך, היא היתה פנטסטית לפורטרטים בצד הארוך שלה. גם כך היא טובה, אז למה לא להתאמץ עוד טיפה וליצור משהו מושלם?
מצב הבוקה שלה – לא רע בכלל. מתמודדת היטב עם רקע בוהק, רק היה יכול להיות יותר טוב:

[attachmentid=85708]

מצב המאקרו שלה כאמור לא רע, ומאפשר להתקרב היטב לנושא המצולם, פתרון נחמד לצילום מקרוב.

דוגמה למצב המאקרו:

[attachmentid=85709]

בביצועים האופטיים שלה היא דומה מאוד ל 28-70 הישנה וגם החדשה שלהם, נופלת קצת מה 24-60 ונופלת הרבה מה 18-50 שלהם. אמנם, היא טובה גם ל FF, אבל כל המחלות הקטנות שלה בקצוות הפריים יגדלו שבעתיים על FF.
בשורה התחתונה – לא ראיתי הבדל דרמטי לטובה מהעדשה הישנה שלהם, עד כדי כך שהרגשתי כאילו הם לא שינו כמעט דבר. מי שרוצה עדשה רחבה ואיכותית למצלמות APS – שילך על ה 24-60 של סיגמה, ויותר טוב – שילך עם ה 18-50 שלהם. האחרונה פשוט טובה מאוד.
מי שרוצה עדשה רחבה ואיכותית ל FF – הטמרון 28-75 או הטוקינה 28-80 יספקו את הסחורה היטב. כל זה אמור כמובן לגבי עדשות עם צמצם 2.8. לסיגמה יש כמה עדשות משובחות – כמו הביגמה – 50-500 או ה 150 מאקרו, או ה 180 מאקרו או ה 15-30 המצויינת שלא לדבר על ה 70-200 הטובה, על ה 100-300 או על ה 120-300 צמצם 2.8 ועוד כמה. לצערי, ה 24-70 לא נכנסת לליגה הלאומית שלהם.
היא לא עדשה רעה בכלל ואפשר בהחלט להשתמש בה – אבל יש אלטרנטיבות טובות יותר אצל סיגמה.
לקנוניסטים בינינו בעלי האמצעים – ה 24-70 של קנון טובה מהעדשה הזו שבעתיים, ולניקוניסטים הייתי ממליץ על ה 17-55 או ה 28-70 האגדתיות של ניקון. כמובן שהמחיר לפחות כפול מהסיגמה הזו, וכפי שאמרתי – יש לסיגמה פתרונות לא יקרים ומעולים, אך לא זו.


  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/8000 seconds   F Number:F/4.5   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:01:48   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:70 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:105   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

  • עבודה מצורפת

    Model:NIKON D100    Exposure Time:10/900 seconds   F Number:F/3.5   Exposure program:Aperture Priority   Date Taken:2005:03:18 09:01:15   Exposure Compensation:0   Max Aperture:F/2.8   Metering Mode:Center Weighted Average   Light Source:Unknown   Flash Mode:No Flash   Focal Length:70 mm   Color Space:sRGB   Scene type:A directly photographed image   Exposure mode:0   White balance:0   Focal length in 35 mm film:105   Contrast:0   Saturation:0   Sharpness:0  

0

#4 המשתמש אינו מחובר   שמוליק ג. צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 8,486
  • הצטרף: --
תודה לך יוסי,
וגם לניר wink.gif


שמוליק
0

#5 המשתמש אינו מחובר   Yakim צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: מנהלי פורומים
  • הודעות: 32,174
  • הצטרף: --
>> לעדשה יש 9 להבים ישרים, לא מעוגלים. אני לא מבין את סיגמה. למה לא לעגל אותם? זה הרי יכול להיעשות באותו תהליך? בנוסף לכך, גודלם לא זהה בדיוק, כך שלא נוצר פתח סימטרי מושלם בצמצם. למה? העדשות הפושטיות ביותר של ניקון וקנון, אפילו עם 7 להבים יוצרים פתח סימטרי, אז למה סיגמה לא יכולה?


מסכים ומוסיף:
למה הם לא שמים HSM לכל עדשות ה-EX שלהם?
קמצנות לשמה?

#6 המשתמש אינו מחובר   נחמיה צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 9,308
  • הצטרף: 27-November 04
QUOTE(Yakim @ Mar 18 2005, 11:58 AM)
>> לעדשה יש 9 להבים ישרים, לא מעוגלים. אני לא מבין את סיגמה. למה לא לעגל אותם? זה הרי יכול להיעשות באותו תהליך? בנוסף לכך, גודלם לא זהה בדיוק, כך שלא נוצר פתח סימטרי מושלם בצמצם. למה? העדשות הפושטיות ביותר של ניקון וקנון, אפילו עם 7 להבים יוצרים פתח סימטרי, אז למה סיגמה לא יכולה?


מסכים ומוסיף:
למה הם לא שמים HSM לכל עדשות ה-EX שלהם?
קמצנות לשמה?
צפה בהודעה


הקטע עם הצמצם קיים בכל עדשות הזום מתוצרת סיגמא בטווח הזה ששמתי עליהן יד.

אני דווקא הבנתי שגם ה-HSM שלהם לא מציאה גדולה.הרבה האנטינג.
0

#7 המשתמש אינו מחובר   TED צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 13,343
  • הצטרף: --
נחמיה - לא הייתי נסחף. HSM מצויין ומתנהג כמו ה USM וה AFS. אם נותנים לו רקע מלא פרטים קונטרסטיים, הוא יורד מהפסים, אבל גם האחרים כך. מנגנון המיקוד של המצלמה קובע בסוף את ההתנהגות שלו. אם המנגנון חכם, ה HSM עושה את העבודה.
אותה עדשה על שתי מצלמות שונות תתנהג אחרת.
0

#8 המשתמש אינו מחובר   חוליו צלמית

  • משתמש
  • PipPip
  • קבוצה: חבר
  • הודעות: 76
  • הצטרף: 29-January 05
תודה רבה על גדר הדין המעניין.


0

#9 המשתמש אינו מחובר   Omri צלמית

  • משתמש מתקדם
  • PipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 3,215
  • הצטרף: --
תודה רבה יוסי! כל הכבוד wink.gif
0

#10 המשתמש אינו מחובר   Shauly צלמית

  • משתמש מתקדם
  • PipPipPipPip
  • קבוצה: חבר
  • הודעות: 1,553
  • הצטרף: 09-January 05
תודה על הביקורת המקיפה.

ואיפילו התחחסת אלינו, הקנוניסטים ...... wink.gif
0

#11 המשתמש אינו מחובר   tarpon צלמית

  • משתמש מתקדם
  • PipPipPipPip
  • קבוצה: חבר
  • הודעות: 2,163
  • הצטרף: --
יוסי,
ראשית כרגיל - כל הכבוד,
שנית - נראה שכדאי לגור באזור שלך יש כמה סיבות טובות למה כן


0

#12 המשתמש אינו מחובר   oris צלמית

  • משתמש ותיק
  • PipPipPipPipPip
  • קבוצה: חבר
  • הודעות: 5,972
  • הצטרף: 18-July 04
TARPON
אתה מתלהב מלראות את ביה"ח הדסה ובית הקברות?

יוסי- תודה על ההשקעה כרגיל אבל העדשה מסתבר, לא מעניינת. במידה והדוגמאות (הקרופים ) היו מוצבות אחת ליד השניה לא הייתי נאלץ לגלול ביניהן וזה היה מקל על ההשואה.

יותר חשוב לי ובטוח לעוד הרבה:
מתי נזכה לקרופידה כזו של הקיט מול ה-17 55? על ה- D2X?
אתה היחיד שמסוגל (חנפנות)

לגבי מקום המגורים, גם אני משם...
אורי
0

#13 המשתמש אינו מחובר   tarpon צלמית

  • משתמש מתקדם
  • PipPipPipPip
  • קבוצה: חבר
  • הודעות: 2,163
  • הצטרף: --
אורי
ראשית הנוף באזור מדהים
על איכות האויר לא רוצה להרחיב
ויש עוד הרבה סגולות נוספות
0

#14 המשתמש אינו מחובר   TED צלמית

  • משתמש קבוע
  • PipPipPipPipPipPip
  • קבוצה: פוטוגרופיה
  • הודעות: 13,343
  • הצטרף: --
אורי - אותך העדשה לא מעניינת, יש אנשים שמאוד מעניינת אותם, ולכן הרצתי את המבחן הזה (שלוש שעות עבודה).
למה אתה רוצה לעשות השוואה על ה D2X? יש לך בצינור אחת כזו?
עדשת הקיט מצויינת, ושווה כל סנט ממחירה - אבל היא לא בליגה של ה 17-55. במצב הרחב זוית למשל ה 17-55 לוקחת כל עדשה קיימת של ניקון (כולל ה 17-35) ושל קנון בצמצם פתוח לרווחה ואפילו עם מכסה על העדשה...במצב הארוך שלה היא טובה, לא כוכבת. שם יש לעדשת הקיט יתרון (בהשוואת מצב פתוח לרווחה אצל שתיהן). כשסוגרים את ה 17-55 לגודל המרבי של עדשת הקיט (צמצם 4.5) ההבדל נמחק מיד. מה לעשות - מה ששילמת זה מה שקיבלת.
החסרונות של ה 17-55: גודל, מחיר ויש לה נטייה לפלייר. אם אתה בסביבה - אתה מוזמן לנסות לבד. ההשוואה לא ממש הוגנת.
אם יש כאן כמה מקומיים, נוכל להיפגש ולעשות איזו חאפלה ביחד - ולשחק קצת עם זכוכיות (לניקוניסטים. לקנוניסטים יש לי בינתיים רק תחתיות של בקבוקים...).

לשאולי - בין חברי הטובים ביותר יש קנוניסטים, למה שלא אתייחס לקנון? יש לי כבוד רב למותג הזה.

נערך עלידי TED: 18-03-2005 - 06:05 PM

0

#15 המשתמש אינו מחובר   oris צלמית

  • משתמש ותיק
  • PipPipPipPipPip
  • קבוצה: חבר
  • הודעות: 5,972
  • הצטרף: 18-July 04

יוסי
זכוכיות על האש? יאמי.
בכותבי לא מעניינת התייחסתי לתוצאות המבחן שלך . אם לא היית משקיע 3 שעות בשבילנו לא יכלתי לדעת שהיא לא מעניינת.
במידה וזכוכית תתעלה על מקבילה לניקון היא תהיה קנדידטית אמיתית ברשימת הקניות שלי. הסנטימנטים שלי הם לאיכות יותר מאשר למותג. מה לעשות ובד"כ מותג ניקון מעיד על איכות?
לא, הD2X לא ברשימה שלי אבל היא הכלי הטוב בעולם לבדיקת יכולת העדשות שכן ברשימה.
אני מקוה שמחליפת הD100 לא תאכזב ויש לי את כל הסיבות להאמין שכך יהיה. גם לזו סביר להניח תהיה תמונה חדה שתעמיד עדשות במבחן.

חוץ מזה- כבר אמרנו לך היום שאנחנו אוהבים אותך?
אז אנחנו אוהבים אותך.
אורי
0


  • (5 עמודים)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • אחרון »
  • אין באפשרותך לחבר שרשור חדש
  • אין באפשרותך להגיב על שרשור זה